A2 Business Studier Flytte Gjennomsnitt


Markedsanalyse Flytte gjennomsnitt A2 Business Studies. 2 Starter Mallet of Panic Emne 1: Art of British Wildlife Emne 2: Merker av Confectionary Emne 3: Markedsføring Nøkkelvilkår 3 Mål og Mål Formål: Å forstå Flytte Gjennomsnitt. Mål: Definer og forklar Moving Averages Beskrive bruken av Moving Averages. Analyser nytten av ekstrapolering 4 Flytende gjennomsnitt Definisjon: En teknikk for å identifisere en underliggende trend ved å utjevne svingninger i salgsdata. Fluktuasjoner kan skyldes sesongbasert etterspørsel etc. 5 Tre måneders flytende gjennomsnittlig metode: Sammenlegger tre påfølgende måneders data. Beregn et gjennomsnitt. 6 Metode MonthSales (000s) Beregning3 Måned Flyttende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 Mars29 April29 Mai32 Juni27 8 MånedSalg (000s) Beregning3 Måned Flyttende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 (242729) 326.6 Mars29 (272929) 328.3 April29 Mai32 Juni27 Juli31 August32 September34 Oktober38 November39 Desember39 9 Oppgave 1 MånedSalg 000s) Beregning3 Måned Flyttende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 (242729) 326.6 Mars29 (272929) 328.3 April29 (292932) 330 Mai32 (293227) 329.3 Juni27 (322731) 330 Juli31 (273132) 330 August32 (313234) 332.3 September34 (323438) 334.6 Oktober38 ) 337 November39 (383939) 338,6 Desember39 12 Tre måneders flytende gjennomsnitt Utgjør variasjoner i finansielle tall. Eg. Sesongfaktorer. Timescale dvs. 3 måneder 4 måneder 12 måneder avhenger av virksomhetens art. Supermarkeder bruker korte tidsperioder. Byggfirmaer bruker lengre tidsperioder. 13 Ekstrapolering Tar fortid og nåværende data om et marked og bruker en identifisert underliggende trend for å forutsi fremtidig salg. 14 Fordeler Ulemper med ekstrapolering I grupper bestemmer du på tavlene dine om fordelene og ulempene ved ekstrapolering. Du kan ønske å vurdere følgende: Budsjetter, motivasjon Målinnstilling Nedfallsprognose Type marked virksomheten er i 15 Fordeler og ulemper med ekstrapolasjonsfordeler Kan gi informasjon om innstillingen av functionalcorp. målsettinger. Støtte innstilling av budsjetter og arbeidskraftplanlegging. Ulempene Forutsigelse er avhengig av fortiden. Fint i sakte bevegelige markeder. Kan være misvisende i raske markeder som teknologi der konstant RD er nødvendig. Kjølig, revisjonswebstedet Markedsundersøkelser Markedsundersøkelser innebærer å samle og analysere data fra markedet (dvs. fra forbrukere og potensielle forbrukere) for å kunne levere varer og tjenester som møter deres behov. Dette er forskning som er utformet for å samle primære data, det vil si informasjon som er oppnådd spesielt for studien i spørsmålet. Den kan samles på tre hovedveier - observasjon, spørreskjemaer og eksperimenter. Observasjon innebærer å se på mennesker og overvåke og registrere deres oppførsel (for eksempel fjernsynsmønstre, kameraer som overvåker trafikkflyter, detaljhandelskontroll som måler hvilke merker av forbrukere som kjøper). Spørreskjemaer er et middel til direkte kontakt med forbrukerne og kan ta en rekke former. Personlige spørreskjemaer (for eksempel dør til dørintervjuer), post spørreskjemaer, telefon spørreskjemaer og gruppe spørreskjemaer (for eksempel å be om holdninger til en gruppe forbrukere mot et nytt produkt). Spørreskjemaer kan være en svært kostbar og tidkrevende prosess, og det kan være svært vanskelig å eliminere elementet av bias i den måten de utføres på. Det er viktig at alle respondenter må stilles de samme spørsmålene i samme rekkefølge, uten hjelp eller vekt legges på enkelte spørsmålssvar. Eksperimentering innebærer innføring av en rekke markedsføringsaktiviteter i markedet og deretter måling av effekten av hver av disse på forbrukerne. For eksempel, testmarkedsføring, der et nytt produkt lanseres i et lite, geografisk område, og deretter vil forbrukernes respons til det diktere hvorvidt produktet lanseres nasjonalt. Dette er samlingen av sekundære data, som tidligere har blitt samlet av andre, og er ikke spesielt utformet for studien i spørsmålet, men er likevel relevant. Sekundære data er langt billigere og raskere å samle enn primære data, men det kan være utdatert når det undersøkes. Hovedkildene til sekundære data er referansebøker, offentlige publikasjoner og bedriftsrapporter. Den primære og sekundære forskningen vil gi virksomheten store opplysninger om sine markeder og forbrukere. Disse dataene kan da brukes til å beskrive den nåværende situasjonen på markedet, for å forsøke å forutsi hva som vil skje i fremtiden i markedet, og for å forklare de trender som har skjedd. Virksomheten kan også bruke markedsundersøkelsesdataene til å segmentere markedet. Dette innebærer å bryte markedet ned i ulike grupper av forbrukere som har lignende egenskaper, for å tilby hver gruppe et produkt som best tilfredsstiller deres behov. De viktigste måtene å segmentere et marked er: etter forbrukeregenskaper. Dette innebærer å undersøke holdninger, hobbyer, interesser og livsstil. Etter demografi. deres alder, kjønn, inntekt, type hus og sosioøkonomisk gruppe. Etter plassering. regionens land, urban - v-landlige etc. Effektiv segmentering av markedet kan føre til at nye muligheter blir identifisert (dvs. gap i markedet for et produkt), salgspotensial for produkter som skal realiseres og økt markedsandel, inntekter og lønnsomhet. Kvantitativ forskning innebærer å gjennomføre markedsundersøkelse ved å ta et utvalg av befolkningen og stille dem forhåndsdefinerte spørsmål via et spørreskjema (normalt 200 respondenter) for å oppdage de sannsynlige nivåene av etterspørsel til forskjellige prisnivåer, estimert salg av et nytt produkt, og den typiske kjøperen av selskapets produkter. Dataene er numeriske og kan analyseres grafisk og statistisk. Det finnes flere typer prøver som kan brukes til å samle kvantitative data: Tilfeldig prøvetaking - dette gir hvert medlem av publikum en like sjanse til å bli brukt i prøven. Respondentene blir ofte valgt av datamaskin fra en telefonkatalog fra valgregisteret. Kvotprøving - denne metoden innebærer at forbrukerne grupperes i segmenter som deler visse egenskaper (for eksempel alder eller kjønn). Intervjuerne blir da fortalt å velge et bestemt antall respondenter fra hvert segment. Imidlertid er antall personer intervjuet i hvert segment vanligvis ikke representativt for befolkningen som helhet. Klustersampling - dette innebærer vanligvis at forbrukerne blir gruppert i geografiske grupper (eller klynger) og deretter utføres en tilfeldig prøve innenfor hvert sted. Stratifisert prøvetaking - forbrukerne er gruppert i segmenter igjen (eller lag) basert på noen tidligere kunnskaper om hvordan befolkningen er delt opp. Antallet personer som er valgt for å bli intervjuet fra hvert lag, er proporsjonalt med befolkningen som helhet. Kvalitativ forskning forsøker å få innblikk i motivasjonene som driver forbrukeren til å oppføre seg på en bestemt måte. Det gjennomføres vanligvis gjennom gruppediskusjoner (ofte kalt fokusgrupper) for å oppdage begrunnelsen bak forbrukernes kjøp. Gruppediskusjonen ledes ofte av en psykolog på en avslappet måte, noe som bør oppmuntre forbrukerne til å diskutere sine shoppingvaner og pre-oppfatninger om enkelte produkter og merker. Dette innebærer å forsøke å estimere fremtidige resultater (for eksempel salgsnivå). Forecasting kan gjøres på flere måter: Ekstrapolering - dette innebærer å identifisere trenden som eksisterte i tidligere data og deretter fortsette dette inn i fremtiden. Dette gjøres ofte ved å bruke en programvarepakke for å etablere en linje som passer best for tidligere data, og deretter bare utvide denne linjen inn i fremtiden. Delphi Technique - dette innebærer å bruke et panel av forretnings - og prognoseksperter som diskuterer og godtar langtidsprognoser for viktige problemer og hendelser. Markedsundersøkelser - dette kan brukes til å forsøke å etablere forbrukernes innkjøpsintensjoner. Time Series analyse - dette forsøker også å forutsi fremtidige nivåer fra tidligere data. Det er 4 hovedkomponenter av tidsseriedata. trenden, konjunktursvingninger (på grunn av konjunktursyklusene av tilbakeslag og bommer), sesongmessige svingninger og tilfeldige svingninger. Det er klart at det ikke er lett å forsøke å forutsi og prognose hva som vil skje i fremtiden, og mange variabler vil endres både på kort og på lang sikt, noe som vil påvirke prognosens nøyaktighet. Det er alltid tilrådelig for bedrifter å bruke en rekke prognoseteknikker for å komme frem til egnede og akseptable tall for fremtiden (for eksempel kostnader, inntekter, salgsnivåer, fortjeneste, etc.). Det finnes en rekke teknikker som en bedrift kan bruke til å analysere dataene som den samler inn gjennom sine markedsundersøkelsesmetoder. Den gjennomsnittlige - dette er summen av elementene delt på antall elementer. Medianen - dette er midtnummeret i et sett med data. Modus - dette er tallet eller verdien som forekommer hyppigst i et sett med data. Rekkevidden - dette er forskjellen mellom høyeste verdi og laveste verdi i et sett med data. Interkvartilstanden - dette vurderer rekkevidden innenfor sentral 50 av et sett med data. Det ignorerer derfor topp 25 og bunn 25 og er mindre utsatt for forvrengning av ekstreme verdier. Standardavviket - dette er et mål på avviket fra middelverdien i et sett med data. Confidence Interval - dette er et mål for den sannsynlige nøyaktigheten av resultatene av en prøve. Med et 95 konfidensintervall er det en 0,95 sannsynlighet at det sanne gjennomsnittet vil være hvor prøven mener at den vil lyve (med andre ord, resultatene av prøven vil være korrekte 19 ganger ut av 20). Indeks tall - dette er et statistisk mål som er laget for å gjøre endringer i et sett med data (som salgstall) lettere å administrere og tolke. Det innebærer å gi et dataelement en verdi på 100 (basisperioden), og justere de andre dataelementene i forhold til den. For eksempel . Hvis salget for en bestemt bedrift er 163200 000 i år 1, 163220 000 i år 2 og 163270 000 i år 3, kan indeksnumre brukes til å identifisere trenden i dataene. Salget i år 1 vil bli gitt et indeksnummer på 100 (dette kalles basisår). År 2 har 16320.000 mer salg enn i år 1 - dette er en 10 økning, slik at indeksnummeret i år 2 vil bli 110. År 3 har 16370.000 mer salg enn år 1 - dette er en 35 stigning, slik at indeksnummer i år 3 vil være 135. Flytende gjennomsnitt - dette er en annen måte å identifisere trenden i et sett med data. Det gjør at ekstreme verdier kan glanses over, for å vise det underliggende mønsteret i et sett med data. For eksempel, vurder følgende data som refererer til salg over en 5-års periode for en bedrift: Markedsføringskampanje A2 Business Studies Unit 3. Opprette et markedskampanjescenario: Du er markedsføringsledere, som jobber hos Saatchi Saatchi, en. Presentasjon på tema: Markedsføringskampanje A2 Business Studies Unit 3. Opprette et Markedsføringskampanje Scenario: Du er markedsføringsledere, som jobber hos Saatchi Saatchi, en. Presentasjon transkripsjon: 2 Opprette et markedsføringskampanje Scenario: Du er markedsføringsledere, som jobber hos Saatchi Saatchi, en av verdens største markedsføringsbyråer i West London. Du har fått oppgaven med å opprette en markedsføringskampanje som må presenteres for kunden din. Du kan velge blant følgende kunder for å opprette en kampanje for: Innocent Drinks Topshop Topman O2 Converse 3 Klienter Spesifikasjon Din kampanje bør fullføres som følger: SMART Markedsføringsmål En Mood Board En reklame Plakat En grunnleggende reklame video - valgfritt Moving Averages Analyse Market Analysis Med ekstrapolering Primærmarkedsundersøkelse En SWOT-analyse En klar markedsstrategi relatert til Ansoffs Matrix 4 MonthConverse SalesConverse M. Annnocent SalesInnocent MA Topmanshop Salg Topmanshop MA J800.000 567.678 2.567.098 F800.067 456.765 2.456.456 M748.230 345.767 2.311.211 A645.456 567.989 2.000.005 M634, 657 786 988 1 986 324 J756 798 900 786 1 563 324 J896 987 1 435 456 1 856 987 A 956 006 1 567 988 2.110 112 S1 978 067 1 287 222 1 548 969 O687 987 1 000 465 1 234 657 N654 765 800 444 1 119 9999 D546 778 723 450 1 700 767 5 Flytte gjennomsnitt Gjennomsnitt Beregn og vis 3 måneders glidende gjennomsnitt på Excel . Skriv inn en linje med best passform. Skriv en analyse av trendsalgsdataene for firmaet ditt. Angi hva du forutsier via ekstrapolering for de følgende månedene salgstallene og inkluder i analyse. 6 Klienter Spesifikasjon Din kampanje bør fullføres som følger: SMART Markedsføringsmål En Mood Board En reklame Plakat En grunnleggende reklame video - valgfritt Moving Averages Analyse Markedsanalyse Med Ekstrapolering Primær Markedsundersøkelse En SWOT-analyse En klar markedsstrategi relatert til Ansoffs Matrix 7 Primærmarked Forskning Utform et spørreskjema for å måle forbrukerresponsen til markedsføringen. Last opp på surveymonkey. 40 respondenter. Analyser resultatene ved hjelp av nettstederverktøyene. 8 Plenum Hva har blitt gjennomført SMART Markedsføringsmål En Mood Board En reklame Plakat En grunnleggende reklame video - valgfritt Moving Averages Analyse Market Analysis Med Ekstrapolering Primær Markedsundersøkelse En SWOT-analyse En klar markedsstrategi relatert til Ansoffs Matrix

Comments